Την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024 και ώρα 7:00μ.μ. στο κλειστό θέατρο του Πολιτιστικού Κέντρου της Νέας Ιωνίας (Μανδηλαρά και Σταδίου) θα παρουσιαστεί η θεατρική παράσταση «Ο Μικρός Πρίγκιπας». Η παράσταση πραγματοποιείται από τα τμήματα θεατρικής, μουσικοκινητικής αγωγής και μουσικού συνόλου του «Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών» Νεάπολης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της Αντιδημαρχίας Παιδείας και Εκπαίδευσης του Δήμου Βόλου στο πλαίσιο της γιορτής λήξης των χειμερινών εργαστηρίων.
Το θεατρικό κείμενο της παράστασης βασίζεται στο βιβλίο του Γάλλου συγγραφέα Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ: «Ο Μικρός Πρίγκιπας». «Μάτια ολοστρόγγυλα, μαλλιά να ανεμίζουν, ένα μακρύ παλτό γεμάτο αστερόσκονη. Σε μια γωνιά του τραπεζιού, στην άκρη του τραπεζομάντιλου, ο μικροκαμωμένος ήρωας παίρνει υπόσταση. “Τι σχεδιάζετε εκεί;” ρωτά έξαφνα ο εκδότης Cutrice Hitccock, που αντιλαμβάνεται το αφηρημένο βλέμμα του συνομιλητή του. Απέναντί του, ο Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ χαμογελάει, ίσως με κάποια μελαγχολία. “Τίποτα σπουδαίο”, απαντά. “Είναι απλά ένα αστείο ανθρωπάκι που έχω εδώ και πολλά χρόνια κλεισμένο στην καρδιά μου”. Έτσι γεννήθηκε σε ένα εστιατόριο της Νέας Υόρκης, στην αρχή του 1942, η ιδέα της δημοσίευσης του Μικρού Πρίγκιπα. Μισό αιώνα αργότερα, ο Μικρός Πρίγκιπας είναι το πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο στον κόσμο…»
«Ο Σαιντ-Εξυπερύ γεννήθηκε στην κεντρική Γαλλία και ήδη από μικρός του άρεσε πολύ να πετάει. Πρωτοπόρος της ταχυδρομικής αεροπορίας, είχε χρόνο ν’ αποτυπώσει τις εμπειρίες του σε αξέχαστα βιβλία, όπως: Ταχυδρομείο του Νότου, Νυχτερινή πτήση, Γη των ανθρώπων. Παρόλο που αναγνωρίστηκε ως ένας ήρωας της αεροναυτικής, δεν έχασε την ιδιαίτερη ευαισθησία του γράφοντας ένα από τα διασημότερα παραμύθια του 20ου αιώνα: το Μικρό Πρίγκιπα. Το παραμύθι απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες (στην πραγματικότητα, στο παιδί που εξακολουθούμε πάντα να είμαστε), δημιουργεί ένα μαγικό, ποιητικό κόσμο, γεμάτο σύμβολα που μας κάνουν να σκεφτούμε και μας ψυχαγωγούν.»
Στα εργαστήρια θεατρικής αγωγής του Κ.Δ.Α.Π. Νεάπολης δίνεται έμφαση στην ψυχαγωγική και παιδαγωγική διάσταση του θεάτρου. Μέσα από την ομαδικότητα και τη συνεργασία που το θέατρο απαιτεί, και κυρίως μέσα από το παιχνίδι των ρόλων που το θέατρο επιβάλλει, τα παιδιά μαθαίνουν να συνυπάρχουν, να λύνουν διαφορές, να γεφυρώνουν χάσματα, να ανακαλύπτουν καινούριους φίλους, να ονειρεύονται. Το θέατρο και τα εργαλεία του εκπαιδευτικού δράματος οξύνουν την αντιληπτική και κριτική τους ικανότητα καθώς τα παιδιά μαθαίνουν να παρατηρούν και στη συνέχεια να δρουν ελεύθερα με την ανάληψη πρωτοβουλιών. Παράλληλα, ενεργοποιείται η φαντασία τους, αναπτύσσεται το αισθητικό κριτήριο και υιοθετείται μια ερμηνευτική στάση ως προς την τέχνη του θεάτρου. Καλλιεργείται και εκδηλώνεται μια σκηνική συμπεριφορά των παιδιών που στηρίζεται στη γνωριμία με τις εκφραστικές τους δυνατότητες, στη δυναμική της ομάδας και τα στοιχεία του θεατρικού αυτοσχεδιασμού. Τέλος, με την κορυφαία στιγμή έκφρασης του θεάτρου, τη θεατρική παράσταση, τα παιδιά πραγματοποιούν έμπρακτα τις θεωρητικές γνώσεις που έχουν λάβει για το θέατρο, κατακτούν την ψυχική και πνευματική ανάπτυξη και την ελευθερία της έκφρασης και δημιουργίας.
Η μουσική εκπαιδευτική διαδικασία δίνει έμφαση στις πρωταρχικές μουσικές έννοιες με μέσο το παιχνίδι και τις προεκτάσεις αυτού, ώστε τα όριά τους να επεκτείνονται και σε άλλα είδη τέχνης, προσφέροντας οπτικό-ακουστικά ερεθίσματα με την προβολή εικαστικών έργων τέχνης και παραμυθιών, αποσπάσματα σύγχρονου χορού, κλασικού μπαλέτου, όπερας κι άλλων ποικίλων μουσικών συνόλων. Το παιχνίδι ως ένα δεδομένο πολιτισμικό στοιχείο λειτουργεί ως εμπειρία που προηγείται της γνώσης. Γι’ αυτό η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι πρωτίστως βιωματική, δηλαδή μετασχηματίζεται σε συγκεκριμένη ρυθμική κίνηση (bodypercussion), εστιάζει στην ενεργητική ακροαματική διαδικασία, σε πειραματισμούς με κρουστά μουσικά όργανα, εξελίσσοντας τα δομικά στοιχεία της μουσικής - τον ήχο και τη σιωπή, τον ρυθμό, το τονικό ύψος, την ένταση, τη διάρκεια, το ηχόχρωμα - μέσα από ηχητικές εξερευνήσεις και αυτοσχεδιασμούς. Επιθυμητό αποτέλεσμα είναι να εκφράζεται η μουσική ταυτότητα κάθε παιδιού -η εσωτερική και επικοινωνιακή του μουσικότητα- να παίρνει μορφή με κίνηση, τραγούδι, ρυθμό τόσο στα μουσικά όργανα όσο και σε άλλα ηχητικά υλικά. Με οδηγό τη μοναδική παιδική δημιουργία, οι ήχοι και οι μελωδίες έρχονται να συμπληρώσουν το θεατρικό δρώμενο.
Στην παράσταση συμμετέχουν 66 παιδιά.
Δραματουργική επεξεργασία κειμένου-σκηνοθεσία: Κατερίνα Τσιώνα (θεατρολόγος)
Υπεύθυνες εργαστηρίων θεατρικής αγωγής: Ασημένια Ζήση (θεατρολόγος), Κατερίνα Τσιώνα (θεατρολόγος).
Υπεύθυνη εργαστηρίων μουσικού συνόλου και μουσικοκινητικής αγωγής: Θεοδώρα Μαγαλιού (μουσικός).
Σχεδιασμός και κατασκευή κοστουμιών: Άννα-Μαρία Γεωργιάδη και Λοριντάνα Κιόσια από το Τμήμα Ειδικότητας Σχεδιαστή Μόδας ΙΣΑΕΚ (Ι.Ι.Ε.Κ.) Δήμου Βόλου
Επιμέλεια σχεδιασμού κοστουμιών: Όλγα Οικονόμου, εκπαιδεύτρια του Τμήματος Ειδικότητας Σχεδιαστή Μόδας ΙΣΑΕΚ (Ι.Ι.Ε.Κ.) Δήμου Βόλου
Σχεδιασμός και κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Νατάσα Κοντογιάννη (κεραμίστρια).
Το Κ.Δ.Α.Π. Νεάπολης είναι συγχρηματοδοτούμενη δομή από την Ε.Ε. και την Ελλάδα, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027 στο Ε.Π. «Βιώσιμη ανάπτυξη για όλους».
ΚΔΑΠ Νεάπολης της ΚΕΚΠΑ –ΔΙΕΚ Δήμου Βόλου
Νεαπόλεως 76, τηλ. 2421064336, e-mail: info @ kdap . gr, facebook: Κέντρο Δημιουργικής
Απασχόλησης Παιδιών Νεάπολης, ιστοσελίδα: www . kdap . gr , και
blog:www .kdapneapolis.blogspot.gr
Κ.Δ.Α.Π. Νεάπολης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης
Αντιδημαρχία Παιδείας & Εκπαίδευσης
Δήμου Βόλου.
Νεαπόλεως 76, τηλ. 2421064336, e-mail:kdapneapolis@volos-city.gr,ιστοσελίδα:www.kdap.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου